Lopott idő
Leggyakoribb probléma amivel hozzám fordulnak az időbeosztással kapcsolatos.
Kivétel nélkül minden ismerősöm, ügyfelem és sokszor magam is időhiánnyal küzdünk. Valóban így van ez? Teszem fel magamnak a kérdést, most hogy van egy kis időm... a napok hetek sokszor úgy kezdődnek, hogy rengeteg -nek tűnő- feladatot kell elvégeznünk, de ha egy pillanatra megállunk lehet, hogy egészen másképpen látjuk majd a dolgokat.
A bekezdés kezdő kérdését tegyük fel magunknak, minden olyan alkalommal amikor azt érezzük, hogy borzasztóan elfoglaltak vagyunk. Nem kétlem, hogy vannak olyan élethelyzetek amikor valóban nem segít a rendszerezés, átgondolt ütemezés és a feladatok listázása, de a legtöbb esetben igen!Javaslatom tehát:
1, Tedd fel magadnak a kérdést: valóban annyira elfoglalt vagy, hogy nincs időd elmenni a párod öltönyéért a tisztítóba? Vagy csak nincs kedved hozzá? Tényleg annyi dolgod volt, hogy nem volt időd válaszolni a legjobb barátnőd e-mailjére? Vagy csak elfelejtetted? Magadhoz őszintének kell lenned és ha így teszel, a dolgok egyszerűbbek lesznek... mindenkinek az életében vannak "nemszeretem" feladatok, de ezeket a megfelelő priorizálással be tudjuk illeszteni, úgy a napunkba, hogy ne érezzük időveszteségnek!
2, Amikor azt érzed, hogy annyi mindent kéne csinálnod, hogy elkezdeni sincs kedved, akkor vedd elő a jó öreg listázási módszert. Mindenféle rendszer nélkül, ahogy eszedbe jutnak a teendők, határidők, emberek, kérések, feladatok írd le egy papírra, ezt a listát később a telefonodba, one noteba, tabletbe, ipadbe is írhatod, ez már a haladó szint. Ezzel még nem oldódott meg a dolog, de ne légy türelmetlen megyünk tovább...